ShareThis to the world!

6 Tempat menikah paling ekstrem



Kebanyakan pasangan ingin pernikahan mereka diadakan di tempat yang indah. Namun anehnya, enam pasangan ini malah menyelenggarakan pernikahan mereka di tempat yang ekstrem dan berbahaya ..Jom terjah !

1 . Di puncak Gunung Everest

Merdeka.com - Pem Dorjee dan Moni Mulepati adalah sepasang kekasih dari Nepal yang berjaya mengikrarkan sumpah perkahwinan mereka di atas puncak tertinggi di bumi . Malangnya , mereka hanya boleh berada di sana selama 10 minit . Sesampainya di atas Gunung Everest , mereka akan melepas topeng oksigen mereka , lalu mengambil gambar dan mengucap sumpah perkahwinan .

2 . Di bawah laut

Merdeka.com - Pernikahan bawah laut telah dilakukan sejak tahun 1990 - an di Wilayah Trang di Thailand . Kedua pengantin akan menyelam ke bawah laut untuk mengikrarkan sumpah pernikahan mereka .

3 . Di atas kapalterbang

Merdeka.com - Darren McWalters dan Katie Hodgson mengikrarkan janji perkahwinan mereka dengan cara paling mengagumkan dan sekaligus berbahaya . Mereka menggunakan tiga pesawat jenis biplane dalam perarakan perkahwinan unik ini . Yang satu untuk Darren , satu untuk Katie , dan selebihnya untuk saksi . Mereka bertiga berdiri tepat di atas sayap pesawat itu sambil mengikrarkan sumpah suci pernikahan dengan menggunakan bantuan speaker wireless .

4 . Main bungee jumping

Merdeka.com - Sandra Eens dan Jeroen Kippers meraikan hari perkahwinan mereka dengan melakukan bungee jumping . Segera setelah menyematkan cincin di jari manis masing - masing , kedua-duanya melompat dari ketinggian 164 meter di atas permukaan tanah sambil berpelukan .

5 . Di dalam kandang yu

Merdeka.com - Michael Curry dan April Pignataro adalah salah satu pasangan paling berani di dunia . Mereka mengadakan perkahwinan mereka di Atlantis Marine World di Riverhead , New York . Michael dan April berkahwin di dalam sebuah tangki ikan yu yang diletakkan di dalam sebuah akuarium raksasa yang mengandungi banyak jerung .

6 . Naik roller coaster

Merdeka.com - Coney Island Cyclone atau boleh disebut Cyclone , adalah sebuah roller coaster kayu bersejarah , yang dibuka pada tarikh 26 Jun 1927 di Coney Island . Setiap tahun , beberapa pasangan menyelenggarakan perarakan perkahwinan mereka di sini . Mereka akan berkahwin di kerusi roller coaster bersama dengan tetamu perkahwinan mereka yang hadir .

Sumber merdeka.com
0 Komentar untuk "6 Tempat menikah paling ekstrem"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info