ShareThis to the world!

Individu Hina Solat, Dakwa Ia Merugikan Majikan



SEORANG pemilik akaun Facebook di bawah nama Desmond Yongkor dikesan menghina agama Islam dalam satu komennya kepada satu status di laman sosial berkenaan.

Satu status di laman Facebook membincangkan tengan tindakan cawangan sebuah bank di negara ini yang tidak membenarkan pekerjanya menunaikan solat ketika bekerja dan ia mencetuskan kontroversi di laman sosial itu.

Melihat kepada komen oleh individu yang berasal dari Sabah itu, dia berkata “Kalau asyik sembahyang saja sampai lima waktu.. rugilah majikan bayar gaji.. majikan bayar gaji pekerja untuk kerja.. bukan kena bayar gaji untuk sembahyang..” dengan mengakhirkan komen dengan kata-kata kesat terhadap Islam.

Dia membuat ulasan ke atas kes laporan oleh Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Bank (NUBE) kepada Pejabat Agama Islam Daerah Kuantan berkenaan tindakan bank berkenaan tidak membenarkan petugasnya menunaikan solat.


Laporan dibuat oleh Naib Pengerusi NUBE Kuala Lumpur/Selangor/Pahang Saufie Othman (Gambar atas) pada 13 Disember lepas berkenaan kes itu yang dikatakan berlaku di sebuah bank yang terletak di Jalan Tun Ismail di Kuantan, Pahang.

Saufie menuntut Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) menyiasat dakwaan berkenaan seterusnya mengambil tindakan ke atas pihak Hong Leong Bank cawangan berkenaan sebelum ia merebak ke mana-mana cawangan bank lain di seluruh negara.

Golongan seperti individu ini yang tidak memahami berkenaan Islam tetapi menyamakan ia sama seperti agama lain di dunia gemar mengambil pendekatan memperlekehkan tuntutan Islam berbanding memilih untuk menghormati amalan agama lain.










sumber:siakapkeli.com

0 Komentar untuk "Individu Hina Solat, Dakwa Ia Merugikan Majikan"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info