ShareThis to the world!

Otak luar kepala

Pasir Gudang: “Sebagai ibu, saya mahu membelai Nurimanina seperti bayi biasa, tapi malang kepalanya sensitif kerana otaknya berada di luar tempurung malah ia semakin membesar sehingga mencecah 1.5 kilogram.
“Kami difahamkan kandungan air di otaknya semakin meningkat menyebabkan dia kini mengalami masalah saraf hingga kedua-dua biji matanya tertarik ke belakang (berhampiran otak) dan bukannya di kelopak mata,” kata seorang ibu, Hamira Samsudin, 26, semalam. 
Hamira dari Taman Mawar di sini, berkata anak bongsu daripada dua beradik itu Nurimanina Jepri kini berusia lima bulan dilahirkan dengan otak di luar tempurung kepala, tanpa lubang dubur, tiada biji mata dan kekurangan satu injap jantung. 

Menurutnya, keadaan itu mengakibatkan Nurimanina mengalami pelbagai penderitaan dan kerap menerima rawatan di Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini.
Foto
OTAK di luar tempurung kepala Nurimanina semakin membesar manakala tubuhnya semakin susut.

“Ketika mengandung, doktor yang melakukan imbasan memaklumkan berkaitan kecacatan Nurimanina kepada kami iaitu keadaan otaknya di luar tempurung kepala dan masalah jantung.


sumber:hmtero.com
0 Komentar untuk "Otak luar kepala"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info