ShareThis to the world!

Kronologi Pelajar UITM Diraba Buah Dada Pakar Motivasi Terkenal!


INILAH Kronologi Pelajar UITM Diraba Pakar Motivasi Terkenal | Pakar Motivasi Terkenal Disiasat!

Jika sebelum ini halwa telinga dan mata rakyat Malaysia acapkali dihidangkan dengan deretan nasihat serta motivasi yang disampaikan oleh pakar motivasi terkenal ini dengan tagline “Renung-renungkanlah, dan selamat beramal”.

Secara tiba-tiba, Malaysia dikejutkan dengan satu dakwaan berserta dengan laporan polis yang mana Prof Izzi Haji Ali melakukan tindakan yang tidak senonoh terhadap seorang pensyarah IPT Awam (Pelajar UiTM Arau Perlis).

Kronologi Pelajar IPTA Diraba Pensyarah Universiti (UiTM Arau Perlis) :

Pada 4 April 2014, seorang pelajar perempuan Uitm Arau Perlis berumur 20 tahun pada pukul 2:30 petang telah datang ke pejabat pensyarah berusia 40 tahun yang juga merupakan pakar motivasi terkenal di mana sering muncul dalam beberapa program televisyen dan radio

Mangsa (pelajar perempuan Uitm Arau Perlis) telah datang bersama 2 orang rakan perempuannya bagi melakukan ulang kaji.
Tiba-tiba mangsa (pelajar perempuan Uitm Arau Perlis) telah didekati oleh lelaki itu dan duduk di sebelah mangsa.

Mangsa kemudiannya telah kena raba di mana dengan sengaja meraba bahagian kaki mangsa dan payu dara diramas beberapa kali oleh pensyarah kuliahnya

Mangsa sedar akan perbuatan pensyarah itu dan terkejut serta cuba menghalang perbuatan itu, namun dek kerana bimbang digagalkan pensyarah terbabit di dalam subjek diambilnya menyebabkan si mangsa membiarkan dan terus merelakan suspek bertindak sedemikian

Walaubagaimanapun, mangsa akhirnya bertindak buat laporan polis di Balai Polis Arau di sini, selepas selesai peperiksaan akhir semester

Laporan Polis Nurul Shuhada Binti Shahadan Terhadap Prof Izzi Haji Ali?

Pada 28 Mac 2014 jam lebih kurang 2.30 petang, saya (Nurul Shuhada Binti Shahadan) telah pergi ke pejabat Prof Izzi (MD Izuddin Bin Hj Ali) Komplek Star No F204 dalam UiTM Arau Perlis untuk mengulangkaji pelajaran matematik. Semasa didalam pejabatnya, terdapat saya dan (2) rakan saya nama: Nur Erina Fazlin dan Nur Syafina.

Kemudian Prof Izzi Haji Ali telah datang ke arah saya dan duduk bersila di sebelah saya.
Selepas itu, saya telah bertanyakan kepada Prof Izzi Hj Ali berkenaan dengan subjeknya.

Tiba-tiba Prof Izzi Haji Ali telah meraba saya bermula di bahagian kaki sehingga kebahagian dada saya tanpa kerelaan saya.

Dalam masa yang sama juga Prof Izzi Haji Ali telah meramas buah dada saya dengan beberapa kali.
Dalam kejadian ini saya berasa takut untuk menghalang Prof Izzi Hj Ali melakukan perkara yang tidak senonoh terhadap saya kerana saya bimbang kertas peperiksaan akan saya ambil pada hari ahad 30/03/2014 gagal.
Sebelum ini Prof Izzi Haji Ali pernah berkelakuan seperti itu di dalam kelasnya semasa sesi pembelajaran berlangsung.

Hampir setiap kali saya menghadiri kelasnya Prof Izzi Hj Ali berkelakuan tidak senonoh seperti mengambil kesempatan terhadap saya dengan menggeselkan kakinya ke kaki saya.

Saya (Nurul Shuhada Binti Shahadan) juga dapat tahu perkara ini telah berlaku kepada kawan-kawan saya yang lain. Perkara ini telah dimaklumkan kepada pihak atas UiTM Arau Perlis.

Tujuan saya buat laporan polis ini adalah kerana tidak puas hati dengan tindakan Prof Izzi Haji Ali memandangkan kejadian ini menjatuhkan maruah saya (Nurul Shuhada Binti Shahadan) dan bimbang takut terjadi apa-apa ke atas diri saya di kemudian hari. Datang balai buat laporan.
Di bawah ini respon pengguna Twitter yang pelbagai selepas tersebar dakwaan terhadap Prof Izzi Haji Ali dan salinan laporan polis Nurul Shuhada Bin Shahadan.
Laporan polis yang dibuat oleh seorang pelajar UiTM

Sumber laporan polis dipetik dari sebuah laman Twitter yang dimuatnaik.

Sebelum ini, Profesor Izzi Haji Ali mula dikenali melalui satu slot motivasi yang bersiaran di Radio Hot FM. Ramai yang mengenali Profesor Izzi Haji Ali dengan tagline ‘renung-renungkan dan selamat beramal’…

Sekiranya dakwaan & laporan polis Nurul Shuhada Binti Shahadan itu benar, kejadian ini pasti amat memalukan buat seorang pakar motivasi dan siasatan perlu dijalankan segera.

Namun, sekiranya ini hanya fitnah semata-mata, Prof Izzi Haji Ali juga perlu tampil menjawab dakwaan itu untuk membersihkan namanya.

Ini pula Laporan Dari SinarHarian:

Pelajar tahun akhir dicabul pensyarah sendiri

ARAU – Seorang pelajar perempuan dari sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) negeri ini mendakwa terpaksa merelakan diri dicabul kerana bimbang digagalkan dalam subjek yang diajar pensyarahnya.
Mangsa berusia 20 tahun itu terpaksa bertahan diperlakukan sedemikian selama beberapa bulan kerana bimbang jika perkara itu didedahkan, pensyarah berkenaan dengan sengaja menggagalkan subjek itu dalam peperiksaan akhir semester yang berakhir bulan lalu.

Bagaimanapun, mangsa kemudian tampil membuat laporan polis di Balai Polis Arau, sejurus selesai menduduki peperiksaan akhir semester.

Sumber berkata, kejadian terbaharu berlaku pada 28 Mac lalu, ketika mangsa dan dua rakannya berada di bilik pensyarah itu untuk mengulangkaji pelajaran.
“Difahamkan, ketika kejadian kira-kira jam 2.30 petang, mangsa bersama dua rakannya itu diminta datang ke bilik pensyarah berkenaan, sebelum pensyarah berusia 40-an itu duduk di sebelah mangsa,” katanya.
Mangsa seterusnya dicabul kehormatan termasuk dengan menyentuh payu daranya oleh pensyarah berkenaan.

“Mangsa juga didekati pensyarah itu dan dengan sengaja meraba bahagian kakinya hingga ke bahagian dada beberapa kali.

“Mangsa terkejut dan cuba menghalang perbuatan pensyarah itu, namun bimbang digagalkan pensyarah terbabit dalam subjek itu kerana peperiksaan sangat hampir dan membiarkan suspek berbuat sedemikian,” katanya.
Sumber berkata, mangsa turut mendakwa beberapa rakannya turut menjadi mangsa pensyarah itu dan perkara itu turut dimaklum kepada pengurusan IPT itu.

Sementara itu, Ketua Polis Perlis, Datuk Zull Aznam Haron ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan polis pelajar itu yang dibuat di Balai Polis Arau terhadap pensyarah terbabit.

“Kita sudah terima laporan polis itu dan kes kini dalam siasatan polis. Beberapa keterangan telah diambil terutama daripada pelajar berkenaan,” katanya.
0 Komentar untuk "Kronologi Pelajar UITM Diraba Buah Dada Pakar Motivasi Terkenal!"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info