ShareThis to the world!

Respon Raja Azmi isu tidak masuk neraka jika tidak bertudung



Respon Raja Azmi isu tidak masuk neraka jika tidak bertudung - Pada Ahad lalu, 
penerbit terkenal juga pengarah filem Dalam Botol, Raja Azmi, 55, telah menge-luarkan satu kenyataan sensitif yang berbunyi berikut :-

“Kalau betul tak pakai tudung satu dosa yang amat besar sampai orang kata 
kalau orang perempuan tak tutup rambut akan masuk neraka, Kak Mi tak 
boleh terima semua itu.”

Kenyataan itu menyebabkan beliau dikecam teruk orang ramai di laman sosial 
sehingga dilabel sebagai perempuan jahil, kurang waras dan cetek ilmu agama.
Di sebalik tomahan dan kritikan yang dilemparkan kepadanya, Raja Azmi yang 
dihubungi wartawan Kosmo memberitahu beliau tetap dengan pendiriannya dan 
menegakkan kenyataan yang dikeluarkannya tidak bersifat semborono. 

Dia dengan tegas juga memberitahu lebih menitikberatkan soal solat lima 
waktu, berbanding memakai tudung atau menutup aurat. Katanya, dia mem-
punyai alasan dan prinsip sendiri untuk tidak memakai tudung walaupun 
dikecam hebat oleh orang ramai.

"Tidak, saya sedikit pun tidak terkesan dengan kecaman orang ramai. Mungkin 
mereka salah faham dengan kenyataan tersebut. Saya ingin membetulkan diri 
saya dahulu tapi mungkin ia memakan sedikit masa."

Ditanya tentang reaksi suaminya berhubung keputusannya enggan mahu bertu-
dung buat masa ini, wanita berusia 55 tahun itu memberitahu suaminya seorang 
yang memahami dan tidak mudah marah.

"Tidak, suami saya tidak pernah memarahi saya jika saya tidak bertudung. Dia 
merupakan seorang yang memahami diri saya."-sumber
0 Komentar untuk "Respon Raja Azmi isu tidak masuk neraka jika tidak bertudung"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info