ShareThis to the world!

Lembu Kacukan Dengan Tubuh Seperti Ahli Bina Badan


Lembu biru Belgium ini adalah lembu transgenik, lembu yang telah di moditifikasi genetik untuk meningkatkan saiz, Lembu ini berasal dari kacukan lembu tempatan dengan lembu keturunan pertama lembu shortoon dari UK. dan dikembang biakan oleh Profesor Hinset, yang bekerja dipusat "artificial insemination" di Liege Belgium

"The Belgan Blue" memiliki mutasi semulajadi pada gen, Encoding myostatin, protein myostatin, MYOSTATIN Adalah protein yang bertindak sebagai penghambat perkembangan otot, dan juga mengganggu pengumpulan lemak, sehingga lembu kelihatan tanpa lemak dan otot yang menonjol!

Para pakar berpendapat bahawa keempukan daging Lembu ini kerana ada sejumlah besar serat otot yang lebih kecil. Potongan daging dari lembu ini juga mempunyai kandungan kolagen yang lebih rendah, yang membolehkan high protein dipertingkatkan, kerana peningkatan pengeluaran asid amino.

Lembu lembu ini telah selrktif di biakkan, dari lembu yang mengandungi gen, Untuk memastikan tidak ada gen yang cacat, sex di Blue Belgium telah digantikan dengan telnologi "Inseminasi" Buatan.






0 Komentar untuk "Lembu Kacukan Dengan Tubuh Seperti Ahli Bina Badan"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info