ShareThis to the world!

GRO Krismas, tahun baru ditahan

Kuala Lumpur: Seramai 44 wanita warga Vietnam termasuk tiga yang masih bawah umur ditahan polis selepas dipercayai bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) di sebuah pusat hiburan di Kepong di sini, awal pagi semalam.
Dalam serbuan kira-kira jam 1 pagi itu, sepasukan anggota Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur menyerbu dua pusat hiburan masing-masing sebuah di Laman Rimbunan dan Taman Manjalara sebelum memberkas semua wanita berkenaan.

Pegawai Turus D7 IPK Kuala Lumpur Deputi Superintendan Bahrain Che Rose berkata, dalam serbuan itu, pihaknya turut menahan tiga remaja wanita warga Vietnam berusia 18 tahun yang turut mengambil jalan mudah mencari pendapatan lumayan di negara ini.
Menurutnya, remaja terbabit dipercayai baru tiga bulan memasuki negara ini dan menerima tempahan paling ramai daripada pelanggan yang berkunjung ke premis hiburan berkenaan.

“Dalam serbuan pertama di Laman Rimbunan, seramai 22 wanita ditahan ketika melayan 30 pelanggan manakala dalam serbuan di Taman Manjalara, seramai 22 lagi wanita ditahan kerana menyalahgunakan pas lawatan sosial,” katanya selepas operasi berkenaan, semalam.

Bahrain berkata, turut ditahan dua pekerja dan dua penjaga rakyat tempatan dan mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul untuk siasatan lanjut. “Hasil risikan polis mendapati wanita terbabit dibawa ejen sebaik ditempah oleh pengusaha pusat hiburan di negara ini sempena sambutan Krismas dan tahun baru,” katanya.
Foto
PELAYAN warga Vietnam ditahan dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Kepong, semalam.


sumber:hmtero.com
0 Komentar untuk "GRO Krismas, tahun baru ditahan"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info