ShareThis to the world!

Kes Tumbuk Timbalan Menteri – UMNO Ambil Tindakan



KUALA LUMPUR – UMNO memandang serius tindakan ahli parti itu menyerang dan menumbuk Timbalan Menteri Pendidikan, P.Kamalanathan yang juga Ahli Parlimen Hulu Selangor pada Ahad lalu.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, UMNO berasa kesal dengan tindakan yang dilakukan oleh Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Hulu Selangor, Muhammad Rizuan Suhaimi tersebut.

“Kepimpinan tertinggi UMNO berasa kesal terhadap insiden tersebut dan menganggapnya sebagai tidak sewajarnya berlaku.

“Ibu Pejabat UMNO akan mengambil tindakan terhadap beliau (Muhammad Rizuan) dan telah mengajukan surat tunjuk sebab yang perlu dijawab sebelum tindakan lanjut diambil,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas insiden seorang lelaki menumbuk Ahli Parlimen Hulu Selangor itu di pejabat pusat khidmat Ahli Parlimen itu di Bukit Beruntung, Rawang.

Kejadian itu dipercayai berikutan tindakan bapa Muhammad Rizuan yang meminta bantuan Kamalanathan untuk urusan memindahkan menantunya yang bertugas sebagai guru di selatan tanah air.



Tengku Adnan turut menegaskan, UMNO menolak sebarang tindakan kekerasan dalam sebarang penyelesaian seperti yang dilakukan Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Hulu Selangor itu ke atas Kamalanathan.

“Dalam apa-apa hal pun, pendirian UMNO tetap teguh kepada penyelesaian masalah secara bermesyuarat dan perbincangan tanpa ada pertelingkahan atau bentuk kekasaran yang tentunya akan mengundang keadaan lebih buruk,” tegasnya.



sumber:siakapkeli.com
0 Komentar untuk "Kes Tumbuk Timbalan Menteri – UMNO Ambil Tindakan"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info