ShareThis to the world!

Kisah Artis Terkenal Kurt Cobain Yang Di Anggap Gila Mati Bunuh Diri

Menjadi artis top bukanlah cita-citanya ketika ia menubuhkan Nirvana. Kurt Cobain hanya ingin bermain muzik untuk menyalurkan rasa marah, kesepian, kemurungan dan jenis kebetean lain akibat dari pelbagai kejadian trauma seperti perceraian orang tuanya sehingga sering dipukul di sekolah kerana dianggap pelik. 

Pada tahun 1991 ...! Album Nevermind meletup. Mereka menjadi icon generasi baru di seluruh dunia dan menjadi salah satu band paling berpengaruh sepanjang masa.  

Tanta-tanda kegilaannya mulai mucul dalam diri, beliau. Membuat lirik lagu yang sukar difahami, menghancurkan peralatan muzik, mengenakan gaun baby doll di punggung, mencabar Axl Rose berkelahi, berkahwin dengan Courtney Love, mengambil heroin bersama Courtney yang tengah hamil, dan membuat lagu I Hate My Self and I Want To Die yang juga dicadangkan sebagai tajuk album ketiga Nirvana (ditolak mentah-mentah dan diganti menjadi In Utero).

TRAGIS: 
Kurt Cobain sudah berulang kali mengatakan tentang bunuh diri. Pada tarikh 4 Mac 1994, usaha itu direalisasikannya dengan menelan kira-kira 50 butir pil painkiller dengan champagne. Kombinasi yang membawa maut, namun gagal. Cobain yang telah koma dikejarkan ke hospital dan selamat.

Beberapa minggu kemudian, ia menjalani program detox di LA, tetapi belum selesai, ia melarikan diri dan menghilang. Ibunya melaporkan kes ini ke pihak polis, tetapi tarikh 7 April, vokalis berambut panjang itu ditemui dengan kepala berlubang di pondok kecil di laman rumahnya di Seattle, bersama dengan shotgun yang masih melekat di dagunya dan nota bunuh diri yang ditujukan kepada boddah (sahabat khayalannya) , Courtney dan fraces Bean, putrinya. Dalam suratnya antara lain ia mengatakan sudah tidak tahan menjadi pusat perhatian. Tindakan itu kemudian ditiru oleh beberapa fans-nya yang juga gila di Amerika dan negara-negara lain. 













sumber:http://dairishare.blogspot.com/2014/10/kisah-artis-terkenal-kurt-cobain-yang.html

0 Komentar untuk "Kisah Artis Terkenal Kurt Cobain Yang Di Anggap Gila Mati Bunuh Diri"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info