ShareThis to the world!

IMPALAN PAYUDARA PALING RINGAN DI DUNIA


gambar dailymail

Payudara yang berat pun tidak baik untuk kesihatan dan penampilan . Para saintis boleh mencipta implan payudara yang paling ringan .

Mereka yang menjalani pembedahan pemasangan implan payudara demi mendapatkan payudara besar , juga harus memperhatikan berat payudara mereka selepas . Kerana jika terlalu berat ini akan buruk bagi kesihatan dan tidak menarik dalam penampilan .

Para saintis di Inggeris berjaya mencipta implan payudara yang mereka tuntutan sebagai yang paling ringan di pasaran . Rencananya implan keluaran akhir 2014 .

Implan baru bernama B - Lite mempunyai berat 30 % itu lebih rendah berbanding yang ada di pasaran . Keuntungan lain , implan tidak mudah kendur seperti sejumlah implan lain selepas pemasangan .

Selama ini implan payudara diperbuat daripada silikon gel yang berat dan larutan air garam .

Sementara B - Lite diperbuat daripada shell silikon yang isinya bola - bola silikon gel . bentuk padat silikon gel , tapi jauh lebih ringan .

Si pencipta , Dael Govrin , jurutera biokimia Israel berkata , sejak keluaran pertama kali pada 1962 , implan tetap berat dan tidak pernah mengalami perubahan .

" Kami tahu bahawa selepas 10 atau 15 tahun , implan ini perlu diganti . Bila anda meletakkan implan di payudara itu adalah berat mati . Itu sebabnya mereka mula mengendur setelah beberapa tahun dan mengapa wanita melewati dua atau tiga set jika mereka ingin mengekalkan keindahan payudara , " kata dia melansir dailymail , Isnin ( 24/2/2014 ) .

Kerana menurutnya penting untuk membuat implan seringan mungkin .

Rata - rata implan konvensional beratnya lebih dari satu kilogram , sedangkan payudara asli rata - rata sedikit lebih ringan dari itu . Implan baru beratnya satu pertiga kurang daripada jenis konvensional

Sumber inilah.com
0 Komentar untuk "IMPALAN PAYUDARA PALING RINGAN DI DUNIA"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info