ShareThis to the world!

Tahniah!Liyana Jasmay Kini Hamil 2 Bulan


liyanaSETELAH mendirikan rumah tangga pada bulan Februari lalu, penantian pelakon Liyana Jasmay untuk bergelar ibu akhirnya terlaksana apabila dia disahkan hamil dua bulan.
Perkara tersebut diakui sendiri oleh isteri kepada Fathudin Mazlan itu setelah kisah mengenai dirinya sudah berbadan dua tersebar menerusi ruangan gosip sebuah akhbar.
Bagaimanapun, pelakon yang popular menerusi filem Papadom itu menyatakan, dia bukan hendak berahsia mengenai kehamilannya itu kerana beranggapan masih terlalu awal untuk didedahkan kepada pihak media.
Ikuti penjelasan selanjutnya berhubung kisah tentang dirinya setelah disahkan mengandung serta persediaannya untuk bergelar ibu sewaktu dihubungi Kosmo! semalam.
Kosmo!: Tahniah Liyana atas berita baik mengenai kehamilan anda. Apakah yang menyebabkan anda tidak membuka mulut sehinggalah cerita tersebut keluar di ruangan gosip sebuah akhbar?
Liyana: Sebenarnya saya tidak berniat langsung untuk merahsiakannya, sebaliknya saya menunggu masa yang sesuai untuk berkongsi cerita tentang kehamilan ini.
Menerusi perbincangan yang dilakukan bersama-sama ibu dan ibu mertua saya, mereka menasihati saya supaya memberitahu kepada umum setelah usia kandungan mencapai tiga bulan. Jadi, saya tidak tahu macam mana orang lain boleh dapat tahu dahulu.
Sejak bila anda dapat mengetahui yang diri anda sudah berbadan dua?
Saya mengetahuinya sejak sebulan lalu setelah mendapati diri tidak datang bulan dalam tempoh yang lama. Kemudian, saya membuat temu janji dengan doktor dan ketika pemeriksaan dijalankan, saya disahkan mengandung.
Ketika itu perasaan saya memang amat sukar untuk digambarkan kerana terlalu gembira apabila bakal bergelar ibu tidak lama lagi. Lagipun itu yang sangat dinantikan oleh saya dan suami.
Setelah disahkan hamil, bagaimanakah dengan perjalanan kehidupan harian anda sekarang?
Sejak berbadan dua ini saya lebih banyak menghabiskan masa di rumah kerana badan selalu berasa penat dan kerap muntah. Bagi saya, tiada apa yang perlu dirisaukan kerana ia perkara normal untuk peringkat awal kehamilan.
Bagaimanakah pula dengan aktiviti seni anda?
Kalau mengikut perancangan, saya bakal terbabit dengan sebuah drama bersiri pada penghujung tahun ini terbitan syarikat produksi sendiri iaitu Mermaid Studios. Dalam drama berkenaan saya akan melakonkan watak yang agak lasak.
Setelah disahkan hamil, sudah tentu saya tidak dapat meneruskannya dan ketika ini kakak saya sedang mencari pelakon lain yang sesuai untuk menggantikan tempat saya itu.
Adakah anda kini masih sering berjauhan dengan suami?
Sehingga kini kehidupan saya dan suami masih lagi berjauhan seperti biasa. Kalau terbabit dengan sebarang pekerjaan saya akan turun ke Kuala Lumpur, manakala suami pula sibuk menguruskan perniagaannya di Kota Kinabalu, Sabah.
Ketika ini, suami saya juga sedang dalam proses untuk membeli sebuah apartmen baharu memandangkan kawasan kediaman yang kami menetap sekarang ini agak kurang privasi.

sumber:Mummynemo.com

0 Komentar untuk "Tahniah!Liyana Jasmay Kini Hamil 2 Bulan"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info