ShareThis to the world!

KISAH BENAR !!! SEORANG HIDUPAN BAPA TANPA WAJAH (6 GAMBAR)


Setelah mengalami kemalangan yang mengerikan pada tahun 2008 kerana terbakar akibat kejutan elektrik kabel voltan tinggi, Dallas Wiens,25, Texas, sedang menunggu untuk dilakukan transplan (pembedahan Pemindahan Tisu< muka untuk menjadikan wajahnya seperti orang normal. Doktor membantu dalam pembedahan pertama berjaya mengalihkan sebahagian daripada kulit dan otot-otot belakang wajahnya, namun ia masih belum dapat melihat, menghidu bau dan makan.

Dallas, berada selama enam bulan di hospital, telah membuat berpuluh-puluh pembedahan, dan menghabiskan 3 bulan dalam keadaan koma, sekarang menunggu untuk menjadi orang ketiga di Amerika untuk dibuat transplant.

Wiens mengakui bahawa "I miss my view," tetapi apa yang dia lebih rindukan ialah perasaan wajah saya dan bau saya."

Sekali pun doktor berjaya menampalkan kulit dan otot yang diambil daripada punggung dan pehanya, di atas tengkoraknya masih seperti kelihatan manusia tanpa wajah, selain buta, Dallas juga tidak mempunyai hidung, bibir, alis dan hanya meninggalkan janggut di dagunya.

Sambil menunggu pembedahan wajah, dia pernah mengucapkan "I see every day as a challenge, an opportunity for hope and joy. I'm happier now that i think i've ever been in my life"

Salah satu impian ialah agar dia dapat merasakan ciuman dari anak perempuannya, hebat lelaki ni yang terus bersemangat dan bersifat optimis walaupun sudah tiada wajah






Gambar Dallas sebelum kemalangan.



0 Komentar untuk " KISAH BENAR !!! SEORANG HIDUPAN BAPA TANPA WAJAH (6 GAMBAR)"

 
Copyright © 2014 Media CBS! - All Rights Reserved
Template By Catatan Info